سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شلوارک مردانه نخی کمر کش

 

شلوارک مردانه | راهنمای انتخاب ایده آل این شلوار کوتاه محبوب

شلوارک مردانهشلوارک مردانه

شلوارک مردانه نخی کمر کش یکی از انواع شلوارک های مردانه ای است که به دلیل نوع کمر آن بیشتر در خانه و به عنوان شلوارک راحتی مورد استفاده قرار می گیرد. شلوارک مردانه نخی کمر کش یوکامد نیز که اخیرا در دو طرح چهارخانه و راه راه به بازار آنلاین معرفی شده از همین نوع است. این نوع شلوارک مردانه با پارچه نخی تهیه شده که برای استفاده در منزل یک پوشش راحت و سبک و البته ایده آل محسوب می شود.

همانطور که می دانید شلوارک ‌ها پوشش‌های به نسبت کوتاهی هستند که پایین تنه را می‌پوشاند، این لباس‌ها بیشتر در فصل‌های گرم مورد استفاده قرار می گییرند و دارای مدل های متنوع زنانه، مردانه و همینطور بچه گانه هستند. شلوارک ها دارای اندازه‌های مختلفی هستند که از زیر زانو تا زیر باسن را در برمی گیرد و انتخاب اندازه آن، بیشتر به سلیقه فرد برمی گردد.

البته در مورد شلوارک مردانه و زنانه در خارج از ایران، سلیقه تنها یکی از عوامل تعیین کننده در انتخاب شلوارک است. چرا که موقعیت استفاده از آن و همچنین نوع ست شلوارک مردانه یا زنانه با سایر لباس ها نیز در این مورد تعیین کننده است.. بلندی شلوارک‌های مردانه معمولاً زیر زانو و یا روی زانو است و شلوارک‌های زنانه معمولاً بلندی آن‌ها زیر باسن است. باید این موضوع را در خرید شلوارک مردانه در نظر داشت که به دلیل ظرافت در طراحی و دوخت شلوارک‌ها قیمت آنها نسبت به شلوارهای معمولی گرانتر است این درحالیست که در شلوارهای معمولی پارچه بیشتری مصرف شده و انتظار می رود قیمت بالاتری نسبت به شلوارک مردانه یا زنانه داشته باشد.

 آشنایی با انواع مختلف شلوارک مردانه

شلوارک معمولی: این مدل از شلوارک ها همین شلوارک های ساده ای هستند که به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرند و جنس آنها نخی، پنبه ای، پلی استر و … می باشد. قیمت شلوارک در همه جای دنیا نسبت به قیمت شلوارهای معمولی بالاتر است و علت آن هم شاید ظرافت در طراحی و دوخت این شلوارک ها است، وگرنه اگر میزان پارچه بود، برای دوخت شلوار پارچه بیشتری نیاز است.

شلوارک ورزشی: این مدل از شلوارک ها بیشتر برای ورزش کردن طراحی شده اند. جنس آنها معمولا حالت کِشی و منعطفی دارد تا هنگام انجام ورزش احساس ناراحتی نکنید و از ورزش خود لذت ببرید. این شلوارک ها را خم می توانید برای انجام فعالیت های بدنی در خانه استفاده کنید و هم اینکه در باشگاه های ورزشی از آن بهره ببرید.

 انواع شلوارک مردانه به لحاظ جنس

شلوارک مردانهشلوارک مردانه

شلوارک نخی: جنس این مدل از شلوارک ها نخی می باشد و غالبا برای تابستان مورد استفاده قرار می گیرند. بسیار راحت شست و شو می شوند و قیمت خیلی بالایی هم ندارند. این مدل از شلوار ک ها بیشتر در منزل مورد استفاده قرار می گیرند، مدل ها و طرح های زیادی هم دارند که بسته به نوع سلیقه ی خود می توانید هرکدام را انتخاب نمایید.

شلوارک کتان: جنس این شلوارک ها ضخیم تر از شلوارک نخی می باشد. می توانید در مهمانی های غیر رسمی و دوستانه از این شلوارک ها بهره ببرید. قیمت آنها نسبت به مدل های نخی بالاتر است. شلوارک کتان زیبایی بیشتری نسبت به مدل های نخی دارد. معمولا در پست و جلوی آنها جیب هایی تعبیه شده که زیبایی آن را چند برابر کرده است.

شلوارک ورزشی: این مدل همانطور که از نانش مشخص است، بیشتر برای ورزش مورد استفاده قرار می گیرد، چون جنس آنها به شکلی است که عرق را به خود جذب می کنند و به راحتی می توانید به ورزش خود ادامه دهید. حتی شکل ظاهری مایو های مردانه هم مانند شلوارک می باشد، در نتیجه شما عزیزان بر طبق رشته ی ورزشی که در آن علاقه دارید، می توانید شلوارک متناسب با آن را انتخاب و خریداری کنید.

شلوارک پنبه ای: غالب جنس به کار رفته در این شلوارک ها از پنبه است، جنس بسیار نرم و لطیفی دارند. شما عزیزان می توانید به راحتی در مواقع خواب و استراحت و یا زمانی که در منزل هستید از این نوع شلوارک ها بهره ببرید.

 نکات مهم هنگام خرید شلوارک مردانه

شلوارک مردانهشلوارک مردانه

 نوع شلوارک

اولین گام در خصوص خرید شلوارک مردانه توجه به نوع ورزشی یا معمولی بودن آن است. برای این منظور باید تصمیم گیری نمایید که می خواهید از شلوارک خود در چه زمینه هایی استفاده کنید.

اگر می خواهید در عرصه ورزشی از این مدل پوشاک استفاده نمایید، بایستی به دنبال محصولاتی منعطف با قابلیت کشسانی مطلوب برای خود باشید. و اگر هم می خواهید از آن بصورت روزانه و یا حتی به عنوان بخشی از تیپ و استایلتان برای بیرون رفتن از خانه بهره گیری نمایید به سراغ مدل های رسمی تر برای خود باشید.

 اندازه مناسب

نکته دوم برای انتخاب شلوارک مردانه توجه به اندازه کلی محصول است. در این خصوص هم باید به تناسب سایز دور کمر شلوارک با اندازه دور کمر خود توجه داشته باشید و هم به قد آن نیم نگاهی بی اندازید. اگر فکر می کنید که ممکن است شلوارک شما در اثر شستشو کمی آب رفته و کوچک شود، بهتر است به سراغ مدل های بلندتری برای خود باشید.

البته یادتان باشد در خصوص قد لنگ های شلوارک باید به کوتاهی یا بلندی نیم تنه پایینی خود نیز توجه نمایید.

 جنس پارچه

فاکتور مهم بعدی در خصوص انتخاب و خرید شلوارک مردانه توجه به جنس آن است. برای این منظور شما آقایان خوش پوش باید به زمینه مصرفی خود از شلوارک مورد نظرتان توجه داشته باشید. یعنی اگر قرار است از آن برای زمینه های ورزشی استفاده کنید، حتما باید به سراغ خرید مدل های تولید شده از جنس پلی استر بروید.

البته در این خصوص توجه به تناسب جنس شلوارک با نوع فصلی که می خواهید از آن استفاده کنید نیز حائز اهمیت است. مثلا برای فصل تابستان همواره بهترین انتخاب ها برای شما شلوارک های نخی و برای فصل های سرد سال مدل های کتان، پنبه ای و … می باشد.

 جیب دار بودن یا نبودن

اینکه شلوارک مردانه شما دارای جیب باشد یا نباشد، نکته ای است که خودتان باید در خصوص آن تصمیم بگیرید. اگر فکر می کنید که نیاز است تا همیشه از وسایلی در جیب های خود برخوردار باشید، خوب قطعا خرید مدل های جیب دار برایتان بهترین انتخاب است.

البته این را هم باید در نظر داشته باشیم که مدل های جیب دار خوب به دو نوع جیب های ساده و یا جیب هایی با قابلیت بسته شدن زیپی و یا چسبی تقسیم می شوند.

طرح و رنگبندی

شلوارک مردانهشلوارک مردانه

همچون نکته قبل، انتخاب رنگ و طرح شلوارک مردانه نیز بر عهده خودتان است. برای این منظور توصیه می کنیم اگر قرار است از شلوارک خود در زمینه های ورزشی استفاده کنید به سراغ خرید مدل های رنگارنگ با طرح های فانتزی جذاب بروید.

اما اگر می خواهید از آن برای بیرون رفتن های خود بهره گیری نمایید که البته خیلی در کشور ما این کار رایج نیست، بهتر است به سراغ خرید مدل هایی بروید که قابل ست کردن با دیگر البسه مردانه تان باشد. همچنین فراموش نکنید که اگر می خواهید آثار تعرق بر روی شلوارک شما رویت نشود، بهتر است حتی المقدور از خرید مدل هایی با رنگ های تیره اجتناب نمایید.

 نحوه بسته شدن

یک شلوارک مردانه یا بصورت کاملا کشی مورد استفاده قرار می گیرد و یا با بند و دکمه و همچنین زیپ بسته می شود. در این خصوص خودتان باید تصمیم گیری نمایید که از پوشیدن و استفاده چه شلوارکی راحت تر هستید.

با این حال فراموش نکنید که اگر قرار است از شلوارک خود در زمینه های ورزشی استفاده کنید، بهترین گزینه برای شما مدل هایی می باشد که از قابلیت بسته شدن بندی برخوردار است. اینطوری می توانید شلوارک را بصورت محکم بر روی کمر خود ببندید و دیگر نگران افتادن آن از پایتان نباشید!

 قیمت شلوارک

قیمت شلوارک مردانه با در نظر گرفتن همه موارد گفته شده در این مطلب مشخص می شود. با این حال اما یادتان باشد که مثل هر نوع پوشاکی، نام و اعتبار برند تولید کننده شلوار نیز بر روی گرانی یا ارزانی قیمت آن بسیار موثر است.

در کنار پارامتر قیمت یک شلوارک حتما به نحوه شستشوی آن نیز گوشه چشمی داشته باشید تا بتوانید با شستن صحیح آن عمر و ماندگاری شلوارکتان را افزایش دهید.

 نکات مهم هنگام استفاده و پوشیدن شلوارک

شلوارک مردانهشلوارک مردانه
  • سعی کنید هنگام پوشیدن شلوارک از جوراب های ساق کوتاه استفاده کنید و حتی الامکان جوراب از کفش شما مشخص نباشد.
  • از پوشیدن شلوارک در موقعیت های رسمی یا نیمه رسمی بطور قطع خودداری فرمائید.
  • سعی کنید در انتخاب رنگ شلوار با سایر گزینه های استایل خود هماهنگی و هارمونی وجود داشته باشد.
  • هنگام خرید شلوارک به کاربرد آن توجه کنید که برای چه موقعیتی به آن نیاز دارید و باتوجه به آن رنگ و طرح و مدل آن را انتخاب کنید.
  • سعی کنید هنگام پوشیدن شلوارک، اکسسواری هایی متناسب با استایل غیر رسمی استفاده کنید.
  • شلوارک ها در کمرهای متنوع تولید می گردند بهتر است هنگام انتخاب نوع کمر شلوارک راحتی خود را اولویت قرار دهید.
  • افراد سایز بزرگ هنگام خرید شلوارک دقت کنند که از شلوارک هایی با فاق بلند استفاده کنند.

 نکات مهم هنگام شست و شوی شلوارک مردانه

شست و شوی شلوارک مردانهشست و شوی شلوارک مردانه
  • وقتی که قصد شستن شلوارک را دارید، آن را پشت و رو بشویید تا در اثر شستن رنگ آن تغییر نیابد.
  • از شست و شوی شلوارک با سایر لباس های رنگی جدا بپرهیزید، چون ممکن است رنگ را به یکدیگر پس دهند.
  • بعد از هر بار شستن شلوارک آن را جلوی نور مستقیم خورشید پهن نکنید، چون نور خورشید باعث می شود شلوار رنگ ببازد.
  • حتی الامکان سعی کنید شلوارک را با ماشین لباسشویی نشویید و برای شستن آن از دست ها کمک بگیرید. چون این کار باعث می شود، شلوارک شما طول عمر بیشتری داشته باشد.
  • اگر شلوارک شما از نوعِ جیب دار می باشد، حتما قبل از شستن آن، جیب ها را به خوبی بررسی نمایید تا مبادا دستمال کاغذی، کارت اعتباری، پول و … درون جیب شلوارک باشد.
  • برخی از جنس شلوارک ها مانند جنس نخی، کسر آب دارند، پس سعی کنید شلوارکی را خریداری کنید که به لحاظ قدی مقداری به شما بلند باشد تا در صورت کسر آب خیلی کوتاه نشود.

منبع: گروه تولید محتوای یوکامد