سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاپ نخی زنانه یقه به به دور یقه زنجیر

تاپ نخی زنانه  | پدیده ای بی بدیل در انبوه پوشاک زنانه

تاپ نخی زنانهتاپ نخی زنانه

تاپ نخی زنانه یکی از انواع البسه زنانه است که به دلیل راحتی و همچنین سادگی فرم طرفداران بسیاری در میان خانم ها دارد. از آن جمله می توان به “تاپ نخی زنانه یقه به به دور یقه زنجیر یوکامد” اشاره کرد که به دلیل استفاده از نوع یقه ب ب یک لباس کلاسیک زنانه فوق العاده جذاب محسوب می شود و مهمتر از آن جنس نخی پارچه این تاپ از آن در روزهای گرم بهار و تابستان، یک لباس ایده آل می سازد.

یقه ب ب یا یقه به به ، یکی از انواع رایج یقه های لباس زنانه است که از جذابیت خاصی برخوردار است. یقه (کلمه ترکی) (فارسی سره: گریبان؛ فارسی افغانستان: یَخَن) پوششی است در بالای پیراهن یا بلوز و در بخش پایینی گردن که به پوشاک فرم و قیافه می‌دهد؛ یقه‌ها گونه‌های گوناگونی را دارند و با توجه به مدل پوشاک و کاربرد آن، یقه‌ها نیز تغییر می‌کنند. برخلاف ظاهر ساده? یقه بیش از 40 نوع یقه وجود دارد و یکی از بخش‌های مهم لباس به حساب می‌آید و یقه ب ب نیز یکی از انواع چهلگانه یقه است.

پوشیدن یک تاپ جذاب و خنک (نخی) واقعا لذتبخش است. به صورت کلی تاپ نخی زنانه شاید در ظاهر جذابیت خاصی نداشته باشد، اما مدل ها و طرح های مختلفی از تاپ نخی زنانه وجود دارد که  می توانند در موقعیت های مختلف مورد استفاده قراربگیرند. برهمین اساس باید پیش از خرید تاپ نخی زنانه باید بدانیم به چه منظوری و در چه موقعیتی قرار است از این تاپ نخی زنانه  استفاده کنیم؟ اولین و مهمترین فاکتوری که در انتخاب و خرید تاپ زنانه و دخترانه موثر هست، پارچه با کیفیت و خوش دوخت هست. تاپ نخی زنانه  معمولا برای کاربردهای خانگی روزمره  بکار می‌روند. به همین دلیل هم یکی از پرکاربردترین انواع تاپ زنانه ،  تاپ نخی زنانه است که علاوه بر مصارف روزمره خانگی و راحتی، می تواند در مناسبت های خانوادگی و دورهمی های خودمانی و دوستانه نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

مروری بر سابقه استفاده از پنبه در لباس‌های زنانه

استفاده از پنبه در پوشاک از حدود 5000 سال قبل از میلاد رواج داشته و همچنان نیز استقبال زیادی از آن می‌شود. با آن که چند سالی استفاده از لباس با الیاف مصنوعی بسیار پررونق بود، اما خوشبختانه به مرور، مردم از ضررهای این الیاف بر سلامتی آگاه شدند و مجدد به الیاف طبیعی مانند پنبه روی آوردند. از این جنس پارچه برای تولید لباس‌های مختلف از نوزادان گرفته تا بزرگسالان، برای مصارف خانگی، ورزشی و حتی دورهمی‌های دوستانه و رسمی، لباس شب، لباس زیر و … به وفور استفاده می‌شود. همچنین به علت نگهداری آسان، طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. زیرا در برابر شستشو با ماشین لباسشویی، انواع پودرها و حتی حرارت آب مقاوم است.

مزیت‌های تاپ زنانه نخی

تاپ نخی زنانهتاپ نخی زنانه

از جمله ویژگی های تاپ نخی زنانه می توان به مواردی از قبیل ؛ نرمی و لطافت بیشتر، قدرت جذب رطوبت بالا، خنک نگه داشتن بدن، عدم ایجاد حساسیت و تعریق کمتر اشاره کرد. یکی دیگر از فواید  تاپ نخی زنانه این است که علاوه بر روزهای گرم تابستان ، می‌توان آن را  در فصل زمستان نیز به عنوان نخستین لایه برای تمام لباس‌های زمستانی مورد استفاده قرار داد. با پوشیدن پنبه به جای برخی ترکیبات دیگر، وقتی به داخل خانه می روید، جایی که هوا گرم تر است، بیش از حد گرم نمی‌شوید و به طرز ناراحت کننده ای عرق نمی‌کنید.

مزایای تاپ نخی زنانه عبارتند از؛ خنک کننده بهتری، ضد حساسیت بودن، دوام بیشتر و همینطور نداشتن بو که هرکدام از این موارد به تنهایی می توانند انگیزه کافی برای خرید تاپ نخی زنانه را فراهم کنند. همانطور که می‌بینید، می‌توانید علاوه بر مزایای ذکر شده تاپ نخی زنانه قیمت مناسب و  مقرون به صرفه بودن آن نیز بسیار حائز اهمیت است.

انواع تاپ نخی زنانه در رنگ ها و سبک های مختلف موجود است  و می‌توان از انواع طرح دار آنها استفاده کرد.  برای همین منظور هم اصولا طراحان مد برای از بین بردن حس یکنواختی در تاپ نخی زنانه تلاش بسیاری می کنند و نتیجه فعالیت آنها نیز عرضه انواع متنوع تاپ نخی زنانه از نقطه نظر رنپ، الگو و طرح به بازار است.

همچنین از جمله فواید تاپ نخی زنانه می توان احساس راحتی این نوع لباس در هر دمایی است . چرا که حتی اگر دمای بدن شما بسیار بالا باشد، می توانید بدون احساس ناراحت کننده از تاپ نخی زنانه  استفاده کنید و نگران ایجاد حساسیت و واکنش های آلرژیک نباشید.

تاثیر تاپ نخی بر روی پوست

یکی از فواید تاپ نخی زنانه جذب عرق بدن است که پس از جذب آن، اجازه می‌دهند عرق در هوا تبخیر شود، به همین دلیل هم پوشیدن تاپ نخی زنانه در فصل تابستان توصیه می‌شود، زیرا می‌تواند رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها را در چین‌های روی پوست به‌ویژه زیر بغل کاهش داده و  از ایجاد  بوی نامطبوع عرق جلوگیری کند.

با پوشیدن تاپ نخی زنانه ، لطافت و نرمی که روی پوست دارند، احتمال عفونت های پوستی و لایه برداری در هنگام پوشیدن آن ها را کاهش می‌دهد. و یک عایق حرارتی محسوب می‌شوند که در تابستان به خنک نگه داشتن بدن و در زمستان گرم نگه داشتن بدن کمک می کند. تاپ نخی زنانه در مقایسه با پارچه های مصنوعی که حاوی مواد شیمیایی هستند و پوست را تحریک می کنند، بهترین انتخاب برای مبتلایان به آلرژی است. این افراد برای جلوگیری از عفونت های پوستی بهتر است از رنگ های روشن در فصل گرما استفاده کنند.

بدون شک همه شما تا کنون شنیده‌اید که لباس‌های نخ-پنبه  از جمله تاپ نخی زنانه برای فصل تابستان بسیار مناسب هستندچرا که  تاپ نخی زنانه یا سایر لباس های جنس پنبه علاوه بر راحتی و نرم بودن مزایای بسیار زیاد دیگر دارند که آن‌ها را از سایر الیاف مورد استفاده در صنعت پوشاک متمایز می‌کند.

ویژگی برتری به نام متریال طبیعی

تاپ نخی زنانهتاپ نخی زنانه

یکی از مهم‌ترین مزایای جنس نخ پنبه، طبیعی بودن آن است. از آن جا که بدن انسان سیستمی زنده است، تمام اطلاعات مربوط به محیط اطرافش را به خوبی دریافت و ثبت می‌کند. بنابراین زمانی که شما لباسی از جنس طبیعت بر تن دارید، بدن شما طبیعی بودن آن را دریافت خواهد کرد و احساس راحتی بیشتری می‌کند.

طول عمر بالای تاپ نخی

بدون شک لباس‌هایی داشتید که بعد از چند بار شستشو رنگ و بافت آن‌ها تغییر کرده است. یکی از برتری‌های جنس نخ پنبه، دوام و ماندگاری بسیار بالای آن است. برخلاف دیگر الیاف تیشرت‌های جنس پنبه در برابر تغییر بافت در اثر شستشو مداوم به ویژه با آب گرم و حتی ایجاد لک بسیار مقاوم هستند. این ویژگی نیز به علت مقاومت کششی بالای آن است که باعث می‌شود به ندرت شکافته یا پاره شود. از طرفی این جنس پارچه حتی در اثر شستن نیز بافتش 30 درصد تقویت می‌شود.

نرمی پارچه‌های نخی

کمتر کسی را می توان یافت که از پوشیدن لباس‌های خشن و زبر احساس خوشایندی داشته باشد. یا بتواند این لباس‌ها را برای مدت طولانی تحمل کند. از این رو اکثر مردم هنگام خرید به دنبال لباس‌های با بافت نرم و لطیف هستند که بدن آن‌ها را اذیت نکنند. جنس نخ پنبه نیز دارای بافتی بسیار نرم و لطیف است که احساس بسیار خوشایندی را به بدن منتقل می‌کند.

ضد حساسیت

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت جنس نخ پنبه، ضد حساسیت بودن آن است. همین ویژگی علت اصلی استفاده از این الیاف در تولید لباس‌های نوزادان و کودکان است. بنابراین اگر پوستی حساس دارید، حتماً از لباس‌هایی که الیاف آن‌ها پنبه است، استفاده کنید. این الیاف مانع از خارش، جوش و حتی خشکی پوست می‌شود. همچنین به علت عدم تحریک‌کنندگی پوست در بسیاری از ابزار و محصولات پزشکی از قبیل: باند، گاز و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جنس پارچه همچنین در تولید لباس‌های زیر کاربرد دارد. زیرا از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری می‌کند.

حفظ رطوبت بدن

تاپ نخی زنانه یقه ب بتاپ نخی زنانه یقه ب ب

الیاف پنبه‌ای برخلاف الیاف مصنوعی دارای منافذی هستند که به تنفس طبیعی پوست کمک می‌کنند. برقراری جریان هوا باعث حفظ رطوبت پوست شده و از بیماری‌های پوستی جلوگیری می‌کند. همچنین از جمع شدن بیش از حد رطوبت بر روی پوست نیز جلوگیری می‌کند. از این رو برای فعالیت‌های ورزشی و کارهای سخت و پرانرژی گزینه بسیار مناسبی است.

این جنس پارچه اصولاً کنترل رطوبت را به دو شکل انجام می‌دهند. اولین روش از طریق روزنه‌های موجود در بافت پارچه است. این روزنه‌ها در تنفس پوست خلل ایجاد نمی‌کنند و به همین دلیل پوست به راحتی و آزادانه نفس می‌کشد. دومین روش از طریق خاصیت انسجام آن است. لباس‌های پنبه‌ای همانند حوله آب و رطوبت را جذب و آن‌ها را از بدن دور می‌کنند. حتی انجمن بین‌المللی ترویج نخ-پنبه (ifcp) اعلام کرده که پارچه‌های پنبه‌ای رطوبت را به اندازه یک پنجم وزن خود جذب می‌کنند. همچنین با جذب این میزان از رطوبت بدن هیچ گونه احساس خیسی به فرد منتقل نمی‌شود.

یک عایق دمای عالی

جنس نخ پنبه به دلیل طبیعی بودن دارای ویژگی خاصی است که می‌تواند با به دام انداختن هوا در بین بافت خود عایق بسیار مناسبی در برابر گرما و سرما باشد. به همین دلیل در همه فصول قابل استفاده است. جنس پنبه در حقیقت یک ترموستات بسیار عالی برای بدن است.

متناسب تمام اقلیم‌های جغرافیایی

همان‌طور که قبل‌تر اشاره شد، الیاف پنبه مقاومت و دوام بسیار بالایی دارند. اما این مقاوم بودن آن‌ها تنها به شستشو و لک‌زدایی منتهی نمی‌شود. بلکه در برابر آب و هوای مختلف نیز مقاومت بالایی دارد. بنابراین در هر منطقه با هر آب و هوایی قابل استفاده است.

جذب نکردن بوی بدن

احتمالاً برای شما پیش آمده که لباستان بوی بدی را به خود گرفته باشد که حتی با شستشو نیز از بین نرود. پارچه‌های پنبه‌ای برخلاف الیاف پلی‌استری که بر پایه نفت هستند، هیچ بویی را در خود نگه نمی‌دارند. از این رو به راحتی در اثر شسته شدن، بوهای بد را آزاد می‌کند.  بنابراین اگر در حال آشپزی هستید، یا کنار آتش نشسته‌اید اصلاً نگران نباشید.

ایرادات تاپ زنانه نخی

شاید یکی از ایرادهایی که بتوان به این جنس پارچه گرفت چروک شدن آن است که باید بعد از هر بار شستشو اطو شوند. از طرفی قابلیت انقباض این الیاف باعث می‌شود در اثر شستشو کمی جمع شوند. به همین دلیل هنگام خرید تیشرت جنس نخ پنبه سعی کنید سایز آن کمی بزرگتر از سایز اصلی خودتان باشد. با این کار دیگر نگران کوتاه یا تنگ شدن لباس‌تان بعد از شستشو نخواهید بود. حتی هنگام خرید پارچه‌های پنبه‌ای توصیه می‌کنیم ابتدا آن‌ها را یکبار بشویید و سپس اقدام به دوخت کنید. این اتفاق تنها در شستشوی اول رخ می‌دهد. بنابراین با توجه به مزایای بسیار زیاد و فوق‌العاده‌ای که دارد، بهترین گزینه برای خرید انواع تیشرت و لباس‌های راحتی است. این جنس پارچه همچنین بهترین گزینه برای چاپ تیشرت است. زیرا چاپ عکس روی تیشرت ها کیفیت بسیار فوق‌العاده و ماندگاری بسیار بالایی دارد.

نگاهی تاریخی به بروز و ظهور نخ در صنعت پوشاک

تاریخچه تاپ نخی زنانهتاریخچه تاپ نخی زنانه

تاریخ استفاده انسان از لباس های نخی، به 5000سال پیش میرسد. لباس نخی اصلا چیست؟ چرا نسبت به بقیه الیاف بیشتر پیشنهاد می شود؟همه ما وقتی به یک لباس فروشی می رویم، برای خرید لباس دلخواهمان معیار هایی داریم. از قیمت کالا گرفته تا کیفیت پارچه و دوخت و جنس لباس. اما کمتر کسی وقتی میخواهد لباس بخرد به این توجه میکند که جنس الیاف پارچه چه تاثیراتی بر دمای بدن و یا سلامت پوست دارد. در این نوشته، میخواهیم لباس نخی، پوشاک محبوب ما در گرمای تابستان و یا روزهای سرسبز بهاری، را معرفی کنیم. اینکه لباس نخی چیست و از چه موادی تشکیل شده، چه انواعی دارد و فواید و معایب آن چیست، موضوع نوشته ی پیش رویتان است.

لباس نخی چیست و چه انواعی دارد؟

بدنیست بدانید که اساسا  چیزی به اسم لباس نخی وجود ندارد. جنس الیافی که ما به نام نخی از آن یاد میکنیم، در واقع همان الیاف پنبه ای است. همه لباس ها، لباس نخی هستند، اما این نخ از الیاف گوناگون تهیه می شود. به صورت کلی جنس الیاف پارچه به دو گونه قابل تقسیم است: الیاف طبیعی و الیاف مصنوعی

الیاف مصنوعی شامل ریون، نایلون و پلی استر می شوند. گرچه این الیاف به ظاهر مقاوم و مانا به نظر می رسند اما پژوهش ها نشان داده اند که این مقاومت میتواند به قیمت سلامتی ما تمام شود! الیاف مصنوعی معمولا از دو ماده ی اساسی تفلون و فرمالدئید تشکیل می شوند که امکان ابتلا به سرطان را افزایش می دهند. همچنین مواد موجود در الیاف پلی استری، برای معده، کبد، ریه ها و پوست مضر اند. علاوه بر این، الیاف مصنوعی، برای کسانی که از عرق کردن در روزهای گرم سال متنفر اند، اصلا انتخاب خوبی نیست! چرا که جنس این الیاف خاصیت گرما سازی و حفظ حرارت دارد.

در عوض، الیاف طبیعی، بافتی است که در آن ویسکوز که ماده اصلی پنبه است، وجود دارد. اشکال قدیمی این الیاف مثل پشم و ابریشم، جایگاه تاریخی در پوشاک ایرانی دارند. امروزه هم، با استفاده از تکنولوژی های روز، شکل دیگر الیاف طبیعی یعنی الیاف پنبه ای و کتانی برای تولید انواع لباس نخی به کار گرفته می شوند. خاصیت دیگر این جنس از الیاف، تجدید پذیر بودن آنها و جذب و هضم آنها توسط محیط زیست عزیزمان است؛ چراکه خاستگاه اصلی این مواد از طبیعت، گیاهان و جانوران، می باشد. از انواع این لباس های دوست داشتنی هم میتوان به جین ها، مخمل های نخی راه راه، پارچه های راه راه نخی و پارچه های پنبه ای، شومیز، بلوز، تونیک و کتان اشاره کرد.

شیوه های مراقبت و شستشوی  تاپ زنانه نخی

شستشوی تاپ نخی زنانهشستشوی تاپ نخی زنانه

هنگام شستشوی تاپ نخی زنانه ، از آب سرد (زیر30 درجه) استفاده کنید.

بعد از شستشو، تاپ نخی زنانه را کمی و به آهستگی کش بدهید تا به شکل اولیه خود برگردد.

برای خشک کردن تاپ نخی زنانه ، بهتر است از دمای طبیعی و یا نور خورشید استفاده کنید.

اگر لباس نخی شما پس از شستشو با ماشین، دچار انقباض شد، شستن دوباره آن در آب سرد و با دست میتواند مفید باشد.

لباس های نخی مانند تاپ نخی زنانه پس از شستشو نیاز چندانی به اطو کشیدن ندارند؛ پس از شستشو آن را کمی بکشید و در برابر نور طبیعی خشک کنید.

بهتر است این جنس از الیاف را هنگامی که هنوز کمی رطوبت دارند، اطو کنید. اگرچه استفاده از اطو بخار هم کارساز است.

مطمئن شوید تاپ نخی زنانه را حتما پس از خشک شدن به صورت کامل، تا کنید. ضمنا یادتان باشد که تاپ نخی زنانه را پشت و رو بشورید.

 نحوه تشخیص لباس نخی-پنبه ای از انواع مصنوعی

متاسفانه برخی از فروشندگان لباس های با الیاف مصنوعی را به جای الیاف طبیعی و پنبه ای، تحت عنوان لباس نخی میفروشند تا اگر شکایتی هم شد، دروغ نگفته باشند و بگویند: خب از نخ دوخته شده! گرچه شناسایی جنس الیاف لباس بیشتر یک راه تجربی است. راه هایی برای تشخیص لباس های نخی-پنبه ای از سایر اجناس وجود دارد که با دانستن آنها قادر خواهید بود پوشاک مطلوب خود را به راحتی انتخاب کنید.

تشخیص تاپ نخی زنانه از انواع مصنوعیتشخیص تاپ نخی زنانه از انواع مصنوعی

اگر باتجربه باشید، با دست کشیدن روی جنس پارچه میتوانید پی به این ببرید که پلاستیک است یا نخ یا هردو؛ در غیر این صورت میتوانید تکه ای از نخ لباس را (البته اگر اضافه بود، لازم به کندن نیست!) جدا کرده و بسوزانید. اگر دود سیاه بود و نخ در خود جمع شد، از الیاف مصنوعی است و اگر پودر شد و دود سفید داشت، آن لباس نخی خالص است.

امروز، دنیا بیشتر از هر وقت دیگری از پنبه که فیبر طبیعی است استفاده میکند و دلایل محکمی برای اینکار دارد. کشت پنبه و به عمل آوری آن در یک تاپ نخی زنانه یا پیراهن، حتی به ما امکان استفاده از باقی گیاه پنبه برای  تولید مواد غذایی و کاغذ را میدهد. تجدید پذیری منابع اصلی این پوشاک و کاربرد بهینه آن، به همراه دوام و راحتی آن، موجب شده تا لباس نخی-پنبه ای، مانند تاپ نخی زنانه طرفداران زیادی در تمام دنیا داشته باشد.

منبع : گروه تولید محتوای یوکامد